Edukacja w liceum ma poszerzać horyzonty myślowe i rozwijać zainteresowania, stymulować rozwój osobisty i społeczny uczniów, przygotować ich do podejmowania samodzielnych i odpowiedzialnych decyzji oraz ułatwiać aktywne i satysfakcjonujące uczestnictwo w życiu społecznym.
W klasie IIE LO integracyjnej, o profilu psychologiczno-społecznym w bieżącym roku szkolnym odbywają się zajęcia uzupełniające według programu „Podstawy pedagogiki twórczości i psychologii społecznej”.
Głównym założeniem programu jest rozwój harmonijnej, otwartej, zintegrowanej, pełnej i twórczej osobowości ucznia oraz grup uczniów do świadomego odbioru sztuki poprzez formy aktywności twórczej: działalności plastycznej, muzycznej, twórczości literackiej i teatralnej. Zaproponowane różnorodne ćwiczenia mają na celu pogłębiać wiedzę oraz umiejętności przydatne w prywatnych i zawodowych kontaktach z ludźmi. Poruszane interesujące zagadnienia mają skłonić do samodzielnych prób i refleksji. Nie chodzi o powielanie książkowych pojęć, ale wyrobienie sobie własnego zdania na temat pożytecznych i szkodliwych postaw oraz sensu aktywnego udziału w życiu społecznym. W programie uwzględniono szeroki wachlarz ćwiczeń dotyczących radzenia sobie ze stresem, jak być asertywnym, komunikacji społecznej, współpracy , negocjacji i kierowania własnym rozwojem.
Celem programu jest:
Aktywizowanie uczniów i wzbudzanie ich zainteresowania zajęciami odbywać się będzie poprzez stosowanie atrakcyjnych form i metod nauczania opartych na:
W ramach realizacji zagadnień tego programu klasa IIE uczestniczyła w spotkaniach.
Pierwsze z nich to spotkanie z panią pedagog – Wiolą Wędzonką, które odbyło się 18 września. Po zagadnieniach teoretycznych dotyczących podstawowych pojęć pedagogicznych, działów pedagogiki uczniowie mogli zapoznać się z praktyczną stroną tych treści. Pani pedagog opowiedziała o zakresie swoich obowiązków w szkole, na czym polega jej bezpośrednia praca z uczniami, jak również współpraca z poradnią psychologiczno- pedagogiczną. Odpowiadała na pytania uczniów, wskazała jakie uczelnie i kierunki przygotowują pedagogów do pracy z młodzieżą.
Drugie spotkanie odbyło się 23 września. Gościem była Magdalena Tracz – studentka V roku psychologii Uniwersytetu im. Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie. Opowiadała jakie warunki należy spełnić aby zostać studentem tego kierunku, jakie przedmioty i zajęcia są na każdym roku tych studiów. Przedstawiła z jakimi przypadkami chorób psychicznych spotykała się podczas wyjść , w ramach zajęć, do różnych ośrodków. Przedstawiła sytuacje problemowe i sposoby ich rozwiązywania. Studentka odpowiadała również na pytania. Uczniowie podczas tego spotkania dowiedzieli się bezpośrednio wiele cennych informacji. Niektórzy z nich zadeklarowali chęć studiowania na tym właśnie kierunku i uczelni.
Uczniowie klasy IIE w najbliższym czasie przygotowują się do odwiedzenia podopiecznych z Domu Pomocy Społecznej.
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
« wrz | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |